10 MOTIVE PENTRU A CONSUMA TAURINA

10 MOTIVE PENTRU A CONSUMA TAURINA

10 MOTIVE PENTRU A CONSUMA TAURINA

Sa slabesti si sa fIi in forma este unul din telurile tale? Sa ai masa musculara mai mare? Sau incerci sa iti reduci nivelele de stres si anxietate?
Poate ca vrei sa dormi mai bine si sa nu mai fii obosit tot timpul. Un aport suficient al aminoacidului taurina este cea mai buna modalitate de a combate stresul si a fi motivat.
Taurina este aminoacidul care controleaza stresul si nivelul de anxietate pentru ca descreste nivelele de cortizol si induce un somn mai bun. De asemenea, imbunatateste performantele fizice si timpul de reactie, facand-o utila pentru sportivii de performanta.
Sustine sanatatea insulinei si previne diabetul, crescand nivelele de energie, este un nutrient important pentru creier, scade tensiunea arteriala, protejeaza inima si lupta impotriva inflamatiilor.
1. Ia taurina pentru a reduce stresultaurina
Chiar si cele mai senine persoane spun ca si-ar dori mai putin stres in viata lor.
Taurina te poate ajuta!
Acesta este un aminoacid care calmeaza sistemul nervos prin facilitarea producerii neurotransmitatorului GABA. Prin ridicarea nivelelor de GABA, ea va ajuta organismul sa faca fata mai bine anxietatii, astfel incat gandurile tale sa nu o ia razna si sa experimentezi cresterile bruste de cortizol si adrenalina, care vin la pachet cu stresul si anxietatea.
Daca ai nivele mici de taurina, sistemul nervos va raspunde exagerat la stres. Un sistem nervos surescitat in mod cronic inseamna nivele mai mari de cortizol si de multe ori si o crestere a tesutului adipos. Daca ai experienta in ceea ce priveste slabirea, stii ca organismul renunta la ea cel mai usor cand este calm, nu stresat sau prea stimulat. Simplul efect de reducere al stresului te va ajuta sa arati mai bine si sa scapi de grasimea in plus.
2. Mananca carne pentru a optimiza nivelele de taurina
Taurina este un acid organic derivat din aminoacidul cisteina, ce se comporta mai mult ca un neurotransmitator datorita efectelor sale de calmare a sistemului nervos.
Sportivii si cei care se antreneaza cu greutati vor epuiza rapid acest nutrient, pentru ca este implicat activ in refacerea tesutului muscular si arderea grasimilor. De exemplu, baschetbalistii tind sa aibe nivele mici de taurina si magneziu din cauza vitezei cu care se misca.
Sursele naturale de taurina sunt carnurile si alimentele de origine animala: carnuri, lapte, oua si fructe de mare sau peste. Vegetarienii si veganii sunt foarte deficitari in taurina. Asta poate duce la nivele mari de anxietate. In aceste situatii, este recomandat un supliment cu taurina.
taurina3. Ia taurina pentru a arde grasimi
Acest aminoacid ajuta corpul sa metabolizeze grasimile, fiind esential pentru producerea de energie si un fizic fara procente mari de grasime.

Grasimile sunt arse astfel: nutrientul carnitina este responsabil pentru transportul grasimilor la celule pentru a fi arse. Prin cresterea concentratiilor de carnitina din muschi, se sustin procesele de ardere a grasimilor, dar trebuie sa ai si suficienta taurina pentru ca sistemul sa functioneze cum trebuie. Taurina este implicata in faza initiala a metabolizarii grasimilor si mobilizarii lor, pe cand carnitina duce grasimea la celule pentru a fi arsa.
4. Ia taurina pentru o sanatate mai buna a insulinei
Taurina este binecunoscuta pentru capacitatea sa de a imbunatati sensibilitatea la insulin, ea face celulele mai sensibile la insulina, prin mai multe mecanisme.
In primul rand, are un efect anorexigen asupra hipotalamusului, reducand senzatia de foame prin imbunatatirea producerii energiei si a metabolismului. Efectul anorexigen imbunatateste rolul insulinei de control a ingerarii de alimente si ajuta la oprirea ingrasarii.
O abilitate mai concreta a taurinei in privinta aspectului fizic este capacitatea ei de a imbunatati arderile calorice in repaus. Prin cresterea nivelelor de taurina se cresc si arderile grasimilor prin activarea unor cai care au legatura cu sensibilitatea la insulina si utilizarea glucozei.
5. Ia taurina pentru a creste nivelele de testosteron
Se stie despre taurina ca poate creste nivelele de testosteron fara a le creste si pe cele de estrogen. Doza utila pentru cresterea testosteronului este de 3-5 grame/zi, pentru cineva de 85 de kg.
Evident, sa ai mai mult testosteron este benefic pentru a arata bine, mai ales ca barbat; testosteronul promoveaza dezvoltarea masei musculare si opreste acumularea de grasime. Si exista o legatura directa intre nivele mici de testosteron si sanatatea proasta a barbatilor, in special metabolism deficitar si diabet.
Alaturi de taurina, alti nutrienti utili in cresterea testosteronului sunt omega-3, magneziu, zinc si vitamina D.

taurina
6. Ia taurina pentru a lupta cu stresul oxidativ
Taurina este un antioxidant extrem de eficient, dar din pacate mai putin cunoscut. Ea lupta cu radicalii liberi si mentine celulele sanatoase si vii, prin abilitatea sa de a pastra homeostaza si echilibrul organismului.
Alaturarea dintre taurina si omega-3 are un efect sinergetic, in ceea ce priveste combaterea radicalilor liberi si inflamatiilor din corp, in special din tesuturile grase.
7. Ia taurina pentru performante fizice mai bune si recuperare mai rapida
Suplimentarea cu taurina va creste forta musculara, va imbunatati anduranta si performanta, atat a sistemului aerob cat si a celui anaerob.
Un studiu recent a aratat ca exercitiile fizice intense golesc rapid rezervele de taurina ale corpului, dar suplimentarea cu taurina in timpul efortului fizic contracareaza aceste pierderi si imbunatateste capacitate de efort.
8. Sporeste nivelele de taurina pentru o sanatate mai buna a sistemului cardiovascular
Protejeaza inima si scade tensiunea arteriala, iar cresterea cantitatii ei din muschi, mareste capacitatea de efort fizic al pacientilor cu insuficienta cardiaca. Dozele necesare sunt de 500 mg de taurina, administrate de 3 ori pe zi, pentru un total de 1,5 grame.
9. Ia taurina alaturi de magneziu pentru a dormi mai bine
Impreuna, taurina si magneziul sunt solutia pentru a scapa de stres, a fi mai calm si a dormi mai bine. Vei avea si o stare emotionala mai buna. Cei care au deficit de magneziu si/sau taurina sunt mai expusi riscurilor de depresie si motivare scazuta.
Cum am mai spus deja, taurina creste nivelele de GABA, calmeaza sistemul nervos si scade anxietatea. Si magneziul calmeaza sistemul nervos si combate oboseala.

taurine
10. Ia taurina pentru functii cerebrale mai bune
Taurina poate incetini delcinul cognitiv care vine odata cu inaintarea in varsta. Poate imbunatati si capacitatea de invatare si retinere de lucruri noi, in special la varstnici, si ajuta la dezvoltarea functiilor cognitive la copii.
Cand este asociata cu cafeina, taurina imbunatateste timpii de reactie si scade starea de somnolenta la indivizii care au fost privati de somn. Se pare ca a combina cafeina si taurina este ceva ideal pentru a combate oboseala cauzata de lipsa somnului, pentru ca, cafeina ofera stimuli, pe cand efectul de calmare al taurinei combate oboseala. O alta combinatie pentru a combate oboseala cauzata de lipsa somnului este taurina cu carnitina si ceai verde. Aceasta combinatie este eficienta si pentru reducerea rapida a anxietatii si imbunatatirea energiei si concentrarii.

Pro Nutrition va pune la dispozitie urmatorul produs pe baza de TAURINA:

In Iasi, gasiti aceste suplimente nutritive la magazinul Body Line, str. A. Panu, nr. 56 (intre Moldova Center si Orange Shop).

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *